Nyheter

februari 28, 2019

Capgemini Invent om att vara partner

Under fjolåret så tillkom en rad starka varumärken som partners till evenemanget. Ett av dem är Capgemini Invent som efter ett lyckat första år nu valt att förlänga samarbetet ytterligare två år. Här marknadschef Håkan Erander kort om varför det blev Intrum Stockholm Open och hur de skall utveckla sin aktivering.

Varför valde ni att bli partner till Intrum Stockholm Open?
Vi har länge tittat på SO och varit intresserade av gå in som partner och blev därför glada när möjligheten öppnades förra året. Det som gör SO attraktivt för oss är primärt att många av våra kunder har starka positiva minnen av tennis i och med Sveriges fantastiska framgångar på 80 o 90-talen, vidare är det ett mycket välordnat evenemang med mycket känsla i, vilket stämmer väl med hur vi är och vill uppfattas av våra kunder.

Hur använder ni ert sponsorskap?
Vår primära användning är att vi bjuder in kunder till ett seminarium med fokus på hur organisationer kan nyttja digitaliseringen för att bli ännu bättre. Utöver detta anordnar vi möten med kunder, partners och kollegor under olika aktuella teman.

Vad lärde ni er av första året som ni nu skall utveckla?
Först och främst fick vi bekräftat att Stockholm Open är ett väldigt trevligt och välorganiserat evenemang. Vad gäller vår egen del, så har vi en del funderingar runt hur vi skulle kunna bereda plats åt fler kunder och kollegor och samtidigt fortsätta vara personliga.